Τέρμα η περιπέτεια με το Σύστημα LEFCO

Ακυρώθηκε η συμφωνία, κατάσχονται οι εγγυητικές, διορίζεται Ερευνών Λειτουργός.-

Ναυάγησε τελεσίδικα η προσπάθεια για τη λειτουργία του συστήματος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (LEFCO). Το σύστημα μετά από καταληκτικούς ελέγχους κρίθηκε ακατάλληλο, αφού δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις προδιαγραφές που τέθηκαν. 
Πλέον η σύμβαση του κράτους με την ανάδοχο εταιρεία προσβάλλεται και η Cyta καλείται να ρευστοποιήσει τις εγγυητικές, ανακοίνωσε ο Υπουργός Συγκοινωνιών Ευθύμιος Φλουρέντζου.

Σε δηλώσεις μετά από συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου, ο κ. Φλουρέντζου είπε πως θα εισηγηθεί το διορισμό ερευνώντος λειτουργού, που θα εξετάσει τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στην αγορά και λειτουργία του συστήματος και διαβεβαίωσε πως δεν τίθεται θέμα ασφάλειας των πτήσεων.

Ερωτηθείς για την εξέλιξη στη σύμβαση για την αγορά και λειτουργία του LEFCO, ο Υπουργός Συγκοινωνιών είπε ότι το σύστημα θα έπρεπε να είχε παραδοθεί το 2005.

Προσθέτοντας ότι μετά από απόφαση του Ιανουαρίου του 2011 έγιναν καταληκτικοί έλεγχοι τον Ιούλιο και τον Οκτώβρη του 2011 που έδειξαν ότι το σύστημα δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις προδιαγραφές που τέθηκαν και συνεπώς το σύστημα δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτό.Ο Υπουργός Συγκοινωνιών είπε ότι αποφασίστηκε από κοινού με όλους τους εμπλεκομένους να απορριφθεί πρόταση CYTA να δοθεί πρόσθετος χρόνος στην ανάδοχο εταιρεία.

Κατόπιν τούτου, η διαδικασία με τη Selex SI τερματίστηκε και από εκεί και πέρα θα προχωρήσουμε με νέο σύστημα που θα καλύψει τις ανάγκες. Για αυτό θα γίνει σύσκεψη με CYTA, ανέφερε, προσθέτοντας ότι θα καταθέσει εισήγηση στο Υπουργικό Συμβούλιο για το διορισμό ερευνώντος λειτουργού, ο οποίος θα καταδείξει με την έρευνα του γιατί από το 2005 δεν κατέστη δυνατό να έχουμε ένα ασφαλές και πλήρως λειτουργικό σύστημα εναέριας κυκλοφορίας.

Ερωτηθείς για το σύστημα που αγοράστηκε, είπε ότι παραγγέλθηκε τον Αύγουστο, είναι εφεδρικό και θα τίθεται σε λειτουργία στην περίπτωση που το πρωτεύον σύστημα υποστεί βλάβη, διευκρινίζοντας πως δεν τίθεται θέμα συμβατότητας.
Διαβεβαιώνοντας ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας των πτήσεων, εξήγησε ότι η CYTA ζήτησε εξάμηνη παράταση, ώστε να δοθεί στην ανάδοχο εταιρεία η δυνατότητα να διορθώσει κάποια μικροσυστήματα που απέτυχαν στον προκαταρκτικό έλεγχο, και επειδή αυτή η προσπάθεια θα ήταν επανάληψη άλλων προηγούμενων δεν κρίθηκε σοφό να συνεχιστεί αυτή η διαδικασία από τη στιγμή που η ομάδα που αποφάσισε την αγορά του απεφάνθη πως δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο κ. Φλουρέντζου είπε πως ζητήθηκε ήδη από τη CYTA να προχωρήσει και εξαργυρώσει τις εγγυητικές που δόθηκαν προς εγγύηση για τα ποσά που καταβλήθηκαν στην ανάδοχο εταιρεία.

Συζήτηση στη βουλή 
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου της Βουλής Γεώργιος Γεωργίου δήλωσε ότι αποτέλεσμα και της συζήτησης του θέματος LEFCO από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ελέγχου σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι το τέρμα που δόθηκε σήμερα, με απόρριψη της πρότασης της CYTA για εξάμηνη παράταση όπως ζήτησε η ανάδοχος εταιρεία για επέκταση των δοκιμών αποδεκτικότητας του συστήματος.

Η διαχρονική ιστορία από το 2003 έχει προξενήσει μεγάλη ζημιά και απώλειες, όπως είναι οι καθυστερήσεις των πτήσεων και διάφορα άλλα προβλήματα τα οποία θα αναδείξει πειθαρχική έρευνα, την οποία ανέλαβε δέσμευση ο Υπουργός Συγκοινωνιών πολύ σύντομα να θέσει ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου ούτως ώστε ανακριτής και ερευνών λειτουργός να εξετάσουν την υπόθεση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέρμανση και οικονομία: Τι συμφέρει για ζεστό σπίτι!

Σύλληψη οπαδού της ΑΕΛ για την κροτίδα