Αγορά αυτοκινήτων σε ελεύθερη πτώση

Το όχημα που μεταφέρει την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων έχει πάρει –από το 2008 κι έπειτα- μια μεγάλη κατηφόρα με τον οδηγό να μην γνωρίζει ακόμη που θα σταματήσει και με τους επιβάτες να μην βρίσκουν την απάντηση στο κεφαλαιώδες ερώτημα: Πώς και με ποιον τρόπο θα βάλουμε τέρμα στην κατιούσα;

Τα συγκριτικά στοιχεία που παρουσιάζουν τις πωλήσεις καινούργιων, σαλούν αυτοκινήτων κατά τα δεκάμηνα των τελευταίων επτά ετών δείχνουν ωμά την αποκαρδιωτική εικόνα στην αγορά αυτοκινήτων. Και μπορεί σε αυτή την επταετία (με έξι συνεχή χρόνια κρίσης) να προέκυψαν εξαγορές, συγχωνεύσεις και καινούργιες εισαγωγές από τους εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων, ωστόσο, αποδεικνύεται πως ούτε και οι εν λόγω κινήσεις αποτέλεσαν χάπι στην ασθένεια της ύφεσης.

Μεγάλο πρόβλημα η μη χορήγηση δανείων
Η προβληματική κατάσταση των τραπεζών και η μεγάλη διαδρομή ανακεφαλαιοποίησης και αναδιάρθρωσης την οποία ακολουθεί μετά το Eurogroup σχεδόν στην ολότητά του το τραπεζικό σύστημα δεν επιτρέπει τη χορήγηση δανείων κάτι που αντικατοπτρίζεται και στο συνολικό αριθμό δανείων που δόθηκαν από τις αρχές του 2013 έως και σήμερα που ξεπερνά οριακά τα 400.

Την ίδια ώρα δύσκολα τους επόμενους μήνες θα αλλάξει η πολιτική των τραπεζών, προετοιμάζοντας έτσι την αγορά αυτοκινήτων για «βαρύ χειμώνα».

Φούσκα που έσκασε ή απλώς η αγορά αυτοκινήτου πληρώνει τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, είναι ένα ερώτημα που απάντηση θα δοθεί όταν και εφόσον η αγορά πάρει εκ νέου την ανηφόρα για να δούμε πόσο μεγάλη θα είναι.

Οι αριθμοί της κρίσης
Το πρώτο δεκάμηνο του 2007 πωλήθηκαν συνολικά 21.986 οχήματα ενώ το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2008 ο αριθμός περιορίστηκε στα 21.424 καινούργια αυτοκίνητα.

Τα πρώτα έντονα σημάδια της κρίσης –ωστόσο- φάνηκαν το πρώτο δεκάμηνο του επόμενου έτους κατά το οποίο διατέθηκαν μόλις 13.727 αυτοκίνητα, ενώ ακόμη χειρότερα ήταν τα αποτελέσματα των πωλήσεων Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2010, μήνες κατά τους οποίους πωλήθηκαν μόλις 12.388 αυτοκίνητα.

Οριακή πτώση καταγράφηκε και το επόμενο έτος κατά το οποίο πωλήθηκαν 12.194 καινούργια, σαλούν αυτοκίνητα, ενώ το πρώτο δεκάμηνο του 2012 πωλήθηκαν μόλις 9.687 αυτοκίνητα.

Και μπορεί πολλοί να νόμιζαν ότι το 2012 ήταν η χειρότερη χρονιά κρίσης για την Κύπρο, ωστόσο, το 2013 απέδειξε πως η ανάκαμψη της Κύπρου σε συνδυασμό με τις εξελίξεις που επέφερε το Eurogroup του Μαρτίου παρέσυραν τις πωλήσεις αυτοκινήτων κατά το πρώτο δεκάμηνο στον αριθμό των μόλις 5.961 οχημάτων.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου