Προνόμιο 25 ετών οι λιμουζίνες των πρώην προέδρων

Το ωφέλημα όμως, για μια μικρή κατηγορία αξιωματούχων δεν αποτελεί «φρούτο της εποχής», αλλά χρονολογείται από το 1988. Τότε είχε ψηφιστεί ο περί Ωφελημάτων (Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος της Δημοκρατίας, Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων) Νόμος του 1988.
Η συγκεκριμένη νομοθεσία προβλέπει την παραχώρηση αυτοκινήτου καθώς και οδηγό, σε πρώην Προέδρους της Δημοκρατίας και της Βουλής, σε συζύγους πρώην Προέδρων της Δημοκρατίας που απεβίωσαν, καθώς και σε όλους τους εν ενεργεία κρατικούς αξιωματούχους που είναι δικαιούχοι του συγκεκριμένου ωφελήματος.
Στην πορεία των 25 χρόνων, δηλαδή από την ψήφιση της νομοθεσίας δεν άλλαξε κάτι στη λίστα των δικαιούχων, παρά μόνο κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις στα κυβικά των οχημάτων που παραχωρούνται στους πρώην Προέδρους.
Τον Απρίλιο του 2003 το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την αύξηση των κυβικών για τα οχήματα των πρώην Προέδρων.
Για την αύξηση των κυβικών, το Υπουργείο Οικονομικών τότε σημείωνε: «Οι τεχνικές προδιαγραφές για την αγορά ενός οχήματος, για τις υπηρεσιακές ανάγκες του Προέδρου της Δημοκρατίας μελετούνται και μόλις καθοριστούν και συμφωνηθούν, θα προχωρήσουμε στη διαδικασία αγοράς του.
» Όσον αφορά την αγορά ενός οχήματος για τις υπηρεσιακές ανάγκες του Πρόεδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας (Γλαύκου Κληρίδη) σημειώνεται ότι οι πλείστοι τύποι οχημάτων που καλύπτουν αυτή την κατηγορία, προσφέρονται σήμερα μόνο με κυβισμό 3199 κ.ε. και 3600 κ.ε.
» Τυχόν περιορισμός του κυβισμού γύρω στα 3200 κ.ε. θα έχει ως αποτέλεσμα και τον περιορισμό του ανταγωνισμού, με την πιθανότητα η τιμή αγοράς να είναι υπερτιμημένη».
Κατά τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου τον Απρίλιο του 2003 στο επεξηγηματικό σημείωμα του Υπουργείου Οικονομικών υπήρχε ξεχωριστή αναφορά που έκανε ξεκάθαρο πως με τις αλλαγές στα κυβικά δεν εξυπακούεται κατ’ ανάγκη ότι η αγορά υπηρεσιακών οχημάτων θα γίνεται πάντοτε για οχήματα με τον μεγαλύτερο επιτρεπτό κυβισμό, αλλά πρωτίστως θα διασφαλίζεται ο ανταγωνισμός και κατά συνέπεια θα εξασφαλίζονται, συγκριτικά ευνοϊκότεροι τεχνο-οικονομικοί όροι με τις συγκεκριμένες αγορές.
Στο μεταξύ, πριν από μερικά χρόνια (το 2005), η Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών εξέτασε προσφυγή από αντιπροσωπεία συγκεκριμένης μάρκας αυτοκινήτων αναφορικά με τους όρους διαγωνισμού για την προμήθεια και συντήρηση οχημάτων «σαλούν» για αξιωματούχους του κράτους.
Τελικά η προσφυγή κρίθηκε αβάσιμη καθώς δεν υπήρξε οποιαδήποτε παράβαση του
ισχύοντος δικαίου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου