Προς πώληση μετά το καλοκαίρι οι Κυπριακές Αερογραμμές

Προς πώληση μετά το καλοκαίρι οι Κυπριακές ΑερογραμμέςΛευκωσία: Στο σφυρί θα βγουν οι Κυπριακές Αερογραμμές. Το κράτος αδυνατεί πλέον να συνεχίσει τη συντήρησή τους. Αυτό αποφάσισε χθες η Κυβέρνηση, πλην όμως η απόφαση αυτή θα υλοποιηθεί μετά το πέρας της καλοκαιρινής περιόδου, όταν θα λήξει και η τουριστική σεζόν.

Μέχρι τότε, όπως αποφάσισε χθες το Υπουργικό Συμβούλιο, θα ληφθούν και θα εφαρμοστούν πάραυτα δραστικότατα μέτρα περισυλλογής όπως η μείωση του προσωπικού κατά το ήμισυ, ομοίως και η μείωση του στόλου της εταιρείας, αλλά και αποκοπές μισθών και λοιπών ωφελημάτων της τάξης του 7%-20% για όσους θα συνεχίσουν να εργάζονται στις Κ.Α.

Κι αυτό μέσα στα πλαίσια των προσπαθειών για εξυγίανση της εταιρείας, έτσι που να καταστεί, κατά το δυνατόν, δελεαστική προσφορά για δυνητικούς αγοραστές - στρατηγικούς επενδυτές.

Επί του προκειμένου το Υπουργικό αποφάσισε συνάμα την επίσπευση των διαδικασιών διαβούλευσης με τους βασικούς δυνητικούς αγοραστές που είναι η εταιρεία κινέζικων συμφερόντων Beijing Yi Xiang Da Investment Co Ltd και οι Μεσανατολικές Αερογραμμές του Λιβάνου.

Την αναμενομένη απόφαση του Υπουργικού ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Στυλιανίδης, που υπογράμμισε ότι η διατήρηση της εταιρείας εν ζωή με στόχο την πώλησή της σε στρατηγικό επενδυτή, βασίζεται στην υπευθυνότητα όλων των εμπλεκομένων.

Αμέσως μετά έγινε ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου των Κ.Α. από τους υπουργούς Εργασίας, Ζέτα Αιμιλιανίδου, και Συγκοινωνιών, Τάσο Μητσόπουλο.

Ακολούθησε συνεδρία του Δ.Σ. του εθνικού αερομεταφορέα και αμέσως μετά το Σώμα ενημέρωσε τις ηγεσίες των συντεχνιών για τα όσα αποφασίστηκαν σε κυβερνητικό επίπεδο.  Όπως πληροφορείται ο «Φ», κύριος σκόπελος για τις συντεχνίες ΣΥΝΥΚΑ-ΣΕΚ, ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ, ΣΥΠΚΚΑ, ΑΣΥΣΕΚΑ και ΠΑΣΥΠΙ είναι το γεγονός ότι με τα όσα αποφασίστηκαν, δεν διασφαλίζεται η καταβολή χαριστικών αποζημιώσεων στους υπαλλήλους που θα πλεονάσουν, όπως έγινε επανειλημμένα στο παρελθόν, όπως επίσης και δεν διευκρινίζεται τι θα γίνει με το κενό της τάξης των 12 εκατ. ευρώ που υπάρχει στο Ταμείο Προνοίας του προσωπικού.

Όλα τα υπόλοιπα είναι προφανές ότι υπό τις περιστάσεις γίνονται αποδεκτά. Αλλά γι’ αυτά τα δυο ζητήματα οι συντεχνίες, κυρίως η ΣΥΝΥΚΑ-ΣΕΚ και η ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ, θα ζητήσουν συνάντηση της ανώτατής τους ηγεσίας, Μωϋσέως και Κυρίτση αντιστοίχως, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ» για να έχει η εταιρεία ομαλή λειτουργία μέχρι το τέλος του χρόνου, χρειάζονται περίπου 57 εκατ. ευρώ, ενώ για τον επόμενο μήνα, μέχρι την έναρξη της περιόδου επιβατικής αιχμής χρειάζονται 7 εκατ. Ωστόσο, συνεχώς αναφύονται ολοένα και νέα προβλήματα.

Π.χ. χθες διαφάνηκε ότι υπάρχουν συσωρευμένες οφειλές ΦΠΑ στο ελληνικό δημόσιο από τα εσωτερικά δρομολόγια που πραγματοποιεί εκεί η εταιρεία ύψους αρκετών εκατ. ευρώ.  Αργά χθες το απόγευμα η συντεχνία ΠΑΣΥΠΙ χαιρέτισε την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για αναδιάρθρωση των Κ.Α. με βάση το Σχέδιο της Air France Consulting. Η απόφαση αυτή, αναφέρει σε ανακοίνωσή της, δικαιώνει τις θέσεις της ΠΑΣΥΠΙ που ζητούσε επίμονα την εφαρμογή του Σχεδίου Αναδιάρθρωσης στην εταιρεία.

Εξάλλου, ο βουλευτής του ΑΚΕΑ Άριστος Δαμιανού, με σχετική δήλωσή του, κατηγορεί υπουργούς της Κυβέρνησης ότι «κόβουν τα φτερά των Κ.Α. με απανωτές δηλώσεις, οι οποίες συγκλίνουν προς μία κατεύθυνση: Πως το μόνο που ενδιαφέρει την Κυβέρνηση, είναι η επιβολή της πάγιας θέσης του Συναγερμού είτε για πλήρη ιδιωτικοποίηση είτε για κλείσιμο της εταιρείας».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πού είναι το "Σημείο L" στον άνδρα;

Αρχίζει σήμερα η συζήτηση επί του επικαιροποιημένου

Πρόταση διαμονής!!! Aγροτουριστικά διαμερίσματα "Ενύπνιον"