€200 εκατ. σε 3 χρόνια για λεωφορεία

€200 εκατ. σε 3 χρόνια για λεωφορείαΛευκωσία: Στα €203.101.785 ανήλθε η δαπάνη για τη λειτουργία του προγράμματος αστικών συγκοινωνιών τα τελευταία τριάμισι χρόνια. Μόνο το 2012 η δαπάνη ξεπέρασε τα €67 εκατ. αγγίζοντας τα €67.166.592 εκατ., ενώ φέτος ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει κονδύλι €65 εκατ. Το 2011 η πραγματική δαπάνη ανήλθε στα €46.256.279 και τον μισό χρόνο του 2010 στα €24.678.915.

Η αποτελεσματική ή μη λειτουργία του συστήματος με τις νέες εταιρείες που ανέλαβαν να βελτιώσουν και να εκτελούν τακτικές γραμμές, απασχόλησε όχι μόνο τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και τις εταιρείες, αλλά και την Ελεγκτική Υπηρεσία, η οποία πρόσφατα ζήτησε εξηγήσεις που αφορούν κυρίως την αγορά των καινούργιων λεωφορείων από τις εταιρείες-αναδόχους αλλά και το σύστημα έκδοσης εισιτηρίων.

Ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρης Κολέττας, του οποίου το Τμήμα ελέγχει τη λειτουργία του συστήματος, σχολιάζοντας ερωτήματα που ηγέρθησαν ως προς τη διαδικασία αγοράς 120 καινούργιων λεωφορείων από τον ΟΣΕΛ (η εταιρεία της Λευκωσίας), επιρρίπτει στο Υπουργείο Συγκοινωνιών τη… βιασύνη για την προμήθεια των οχημάτων. Συγκεκριμένα, ο κ. Κολέττας αναφέρει σε επιστολή του προς τη Γενική Ελέγκτρια και τα εξής: «Δεν πρέπει να μας διαφεύγει, μεταξύ άλλων, το γεγονός πως τότε, αμέσως μετά την υπογραφή των συμβάσεων στις 2/12/2099, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων πίεζε επίμονα τους αναδόχους για να προμηθευτούν καινούργια λεωφορεία. Ο ΟΣΕΛ, σύμφωνα με τον κ. Κολέττα, ανταποκρίθηκε με προθυμία και κέρδισε τα εύσημα του Υπουργείου για την άμεση ενέργειά του να προμηθευτεί καινούργια λεωφορεία και να καταφέρει να ξεκινήσει τόσο δυναμικά την υπηρεσία των δημοσίων μεταφορών σε τακτικές γραμμές στη γεωγραφική περιοχή Λευκωσίας, εν μέσω των τότε έντονων αντιδράσεων και προβλημάτων».

Σχετικά με την αγορά 70 καινούργιων λεωφορείων από την ΕΜΕΛ (εταιρεία της Λεμεσού), ο κ. Κολέττας παρατηρεί ότι αυτά δεν ήταν αρκετά και γι’ αυτόν τον λόγο κρίθηκε αναγκαίο να αγοραστούν άλλα 100 καινούργια λεωφορεία.

Ως προς το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε σύστημα έκδοσης εισιτηρίων ώστε το κράτος να είναι σε θέση να ελέγχει τον αριθμό των εισιτηρίων που εκδίδονται και να γνωρίζει κατά πόσον τα στοιχεία που παρουσιάζουν οι εταιρείες ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ο κ. Κολέττας αποδίδει εμμέσως στους όρους του διαγωνισμού το γεγονός ότι ο μοναδικός προσφοροδότης θεωρήθηκε ότι ήταν εκτός των όρων του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η διαδικασία. Ο κ. Κολέττας επικαλείται γερμανική εταιρεία η οποία δεν έλαβε μέρος στον διαγωνισμό επειδή ο προσφοροδότης που θα κέρδιζε τον διαγωνισμό θα χρηματοδοτούσε την αρχική επένδυση, κάτι το οποίο κρίθηκε από την εταιρεία ότι περιείχε οικονομικούς κινδύνους ενώ υπήρχε και αβεβαιότητα ως προς τις πληρωμές του κράτους. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πού είναι το "Σημείο L" στον άνδρα;

Αρχίζει σήμερα η συζήτηση επί του επικαιροποιημένου

Πρόταση διαμονής!!! Aγροτουριστικά διαμερίσματα "Ενύπνιον"