Σήμερα η μεγάλη απόφαση του Ενδιάμεσου Χώρου

Η Κοινή πολιτική διακήρυξη.- Ασκείται έντονη κριτική της διακυβέρνησης Χριστόφια και διαγράφονται οι πολιτικές του Ενδιάμεσου Χώρου για το Κυπριακό, την Οικονομία, την Ενέργεια, και την αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις σωστές συμμαχίες.- Σήμερα έγκριση από σύσκεψη των ηγετών καθώς  και τα κριτήρια του υποψηφίου.- Ποιοι φέρονται ως υποψήφιοι.-

Η Κοινή Πολιτική Διακήρυξη, την οποία ετοίμασε ο Αντιπρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος και εγκρίθηκε από τη συντονιστική ομάδα των τεσσάρων Κομμάτων  του Ενδιάμεσου Χώρου το βράδυ της Δευτέρας, θα τεθεί σήμερα ενώπιον των ηγεσιών των Κομμάτων για τελική έγκριση.

Στη συνάντηση, η οποία θα γίνει στις 10 και 30 το πρωί στα γραφεία του ΔΗΚΟ, θα τεθούν επί τάπητος και ονόματα υποψηφίων. Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, τα προτεινόμενα ονόματα που συγκαταλέγονται στα χαρτιά των κομμάτων, είναι οι τρεις κομματικοί αρχηγοί του ενδιάμεσου χώρου, Γιαννάκης Ομήρου, Μάριος Καρογιάν και Δημήτρης Συλλούρης και οι Μάκης Κεραυνός, Γιώργος Πικής, Αθανάσιος Ορφανίδης, Ελένη Θεοχάρους, Γιαννάκης Μάτσης και Γιώργος Λιλλήκας.

Η Διακήρυξη ασκεί έντονη κριτική στη διακυβέρνηση Χριστόφια για τους χειρισμούς της στο Κυπριακό, την Οικονομία αλλά και την Εσωτερική Διακυβέρνηση, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «η διακυβέρνηση που ολοκληρώνει σε μερικούς μήνες την πενταετή θητεία της δεν ανταποκρίθηκε με επάρκεια στην απαίτηση των πολιτών». 

Παράλληλα τονίζεται στη Διακήρυξη ότι «τα κόμματα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ, ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ και ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ, τα οποία συνθέτουν τον Ενδιάμεσο Χώρο, έχουν χρέος και υποχρέωση να εργαστούν συλλογικά, υπεύθυνα και αποφασιστικά προκειμένου να δώσουν στον κυπριακό λαό μια πρόταση ελπίδας, μια πρόταση εξόδου από την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η χώρα μας, μια πρόταση σωστής, υπεύθυνης και αποτελεσματικής διακυβέρνησης.

Το πλήρες κείμενο της Διακήρυξης:

ΚΟΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ, ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ, ΚΙΝΗΜΑ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΕΔΡΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 2013

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η Κύπρος και ο κυπριακός ελληνισμός βρίσκονται, για ακόμα μια φορά στη μακραίωνη ιστορία του νησιού μας, ενώπιον σύνθετων προβλημάτων, κρίσιμων επιλογών και απαιτητικών προκλήσεων. 
Το Κυπριακό, η οικονομική κατάσταση, η ενεργειακή πρόκληση, η μεταρρύθμιση του κράτους, ο εκσυγχρονισμός των θεσμών, η ανάπτυξη της παιδείας, η αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας, η προστασία του περιβάλλοντος και η βελτίωση της καθημερινής ποιότητας ζωής αποτελούν τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τους πολίτες και που διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο ζουν και δημιουργούν.

Ταυτόχρονα, η κυριαρχούσα Παγκοσμιοποίηση, η εκτεταμένη χρήση της υψηλής τεχνολογίας, η αλματώδης ανάπτυξη των αυξανόμενων μορφών επικοινωνίας και ο έντονος ανταγωνισμός, καθιστούν παραδοσιακούς πυλώνες της διακυβέρνησης ανεπαρκείς, αναδεικνύουν τη δυσλειτουργία βασικών δομών του πολιτικού συστήματος και επιβάλλουν την επινόηση και εισαγωγή νέων μεθόδων παραγωγής και άσκησης πολιτικής. 

Σε αυτές τις δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες, οι πολίτες, ανεξαρτήτως ιδεολογικής ή κομματικής προέλευσης, απαιτούν από την πολιτική ηγεσία του τόπου και τους φορείς και τα πρόσωπα που τη συνθέτουν, άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις.
Δυστυχώς, η διακυβέρνηση που ολοκληρώνει σε μερικούς μήνες την πενταετή θητεία της δεν ανταποκρίθηκε με επάρκεια και επιτυχία σε αυτή την δικαιολογημένη απαίτηση των πολιτών.

Το Κυπριακό πρόβλημα παραμένει άλυτο και η διαδικασία των διαπραγματεύσεων, που άρχισε το 2008 χωρίς τη σωστή προετοιμασία και χωρίς τις κατάλληλες προϋποθέσεις, βρίσκεται σε πλήρες αδιέξοδο. Τα Ηνωμένα Έθνη και ο εντεταλμένος τους συνεχίζουν να αγνοούν επιδεικτικά την τουρκική αδιαλλαξία και τις απειλές της κατοχικής δύναμης και προσπαθούν να επιβάλουν στη διαδικασία στοιχεία τα οποία απορρίπτονται από το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του τόπου και του λαού. 

Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται περίτρανα ότι η πολιτική της λεγόμενης ευελιξίας και οι μονομερείς «γενναιόδωρες προσφορές» της πλευράς μας, όχι μόνο δεν οδήγησαν σε ουσιαστικό αποτέλεσμα αλλά απέτυχαν να εξασφαλίσουν έστω στοιχειώδη ανταλλάγματα από την τουρκική πλευρά, ενώ, την ίδια ώρα, εγκλώβισαν την πλευρά μας σε προτάσεις που απορρίπτονται από τη μεγάλη πλειοψηφία των ελληνοκυπρίων και των πολιτικών κομμάτων. 

Η Συμφωνία της 8ης Ιουλίου 2006 βρίσκεται δυστυχώς ενταφιασμένη και στη θέση της επανέρχεται μια ακόμα χειρότερη εκδοχή του καταστροφικού Σχεδίου Ανάν, με το μανδύα της «κυπριακής ιδιοκτησίας» λύσης. 

Το ίδιο καταθλιπτική είναι δυστυχώς και η κατάσταση της κυπριακής οικονομίας. Το άλλοτε ισχυρό «όπλο» της χώρας μας, που μας καταξίωνε διεθνώς και που επέτρεπε στην Κύπρο να κατατάσσεται στις κορυφαίες θέσεις παγκοσμίως ως μια εύρωστη και ισχυρή οικονομία, έχει εξελιχθεί σε μια θλιβερή συλλογή συνεχών υποβαθμίσεων που κατέστησαν το κράτος μας ουραγό, αδύναμο να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του και, κυρίως, αδύναμο να εφαρμόσει την κοινωνική και αναπτυξιακή πολιτική που για χρόνια εφάρμοζε.

Απογοητευτική είναι δυστυχώς και η κατάσταση σε μια σειρά από θέματα της εσωτερικής διακυβέρνησης, ενώ, ταυτόχρονα, η εμπιστοσύνη των πολιτών προς τους πολιτικούς και πολιτειακούς θεσμούς έχει τρωθεί σημαντικά μετά την τραγική και καταστροφική έκρηξη στο Μαρί, που στοίχισε τη ζωή σε 13 ήρωες συνάνθρωπούς μας και επέφερε την καταστροφή της μεγαλύτερης ενεργειακής υποδομής του νησιού. 

Επιπρόσθετα, η εμπιστοσύνη των πολιτών έχει τρωθεί μετά και από μια σειρά σκανδάλων και αναξιοκρατικών πρακτικών που είδαν το φως της δημοσιότητας και που επιβεβαίωσαν ότι δυστυχώς η κομματικοκρατία κυριαρχεί.
Συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας όπως η γεωγραφική και γεωπολιτική της θέση, η συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο φυσικός πλούτος της, το ανθρώπινο δυναμικό της, το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών της και η πολιτιστική κληρονομιά της, παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητα.

Ιδεοληψίες, εμμονή στην εξυπηρέτηση πελατειακών και κομματικών συμφερόντων, αναξιοκρατικές πρακτικές, στείρες και ανούσιες αντιπαραθέσεις αλλά και παθογένειες των πολιτικών δομών έχουν πλήξει την αξιοπιστία πολιτικού συστήματός μας και έχουν απομακρύνει τους πολίτες από τις παραδοσιακές δημοκρατικές διαδικασίες οι οποίες αφήνουν αδιάφορους όλο και περισσότερους συμπολίτες μας οι οποίοι προτιμούν να απέχουν από αυτές. 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΠΙΔΑΣ
Σε αυτές τις κρίσιμες και ιδιαιτέρως δύσκολες συνθήκες που επικρατούν και που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τόσο την ύπαρξη και εδραίωση της Κυπριακής Δημοκρατίας όσο και την επιβίωση και ευημερία του κυπριακού ελληνισμού σε αυτό τον τόπο, τα κόμματα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ, ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ και ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ, τα οποία συνθέτουν τον Ενδιάμεσο Χώρο, έχουν χρέος και υποχρέωση να εργαστούν συλλογικά, υπεύθυνα και αποφασιστικά προκειμένου να δώσουν στον κυπριακό λαό μια πρόταση ελπίδας, μια πρόταση εξόδου από την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η χώρα μας, μια πρόταση σωστής, υπεύθυνης και αποτελεσματικής διακυβέρνησης.
Διατηρώντας την ανεξαρτησία, την αυτονομία και τις πολιτικές θέσεις τους επί των διαφόρων ζητημάτων, τα κόμματα του Ενδιάμεσου Χώρου υιοθετούμε αυτή την Κοινή Πολιτική Διακήρυξη και προχωρούμε στη συνδιαμόρφωση ενός έκτακτου προγράμματος διακυβέρνησης που να πετυχαίνει τις άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις που οι πολίτες απαιτούν και οι καιροί επιβάλλουν.

ΚΥΠΡΙΑΚΟ
Απαιτείται η ριζική αξιολόγηση της παρούσας κατάστασης στο Κυπριακό, η επανατοποθέτηση του προβλήματος με όσα αυτό συνεπάγεται και η χάραξη μιας νέας στρατηγικής και τακτικής. Η διαμόρφωση μιας ενιαίας, συνολικής, σταθερής και διεκδικητικής στρατηγικής και η εφαρμογής της ανάλογης διαπραγματευτικής τακτικής, με στόχο μια δίκαιη, λειτουργική και βιώσιμη λύση στη βάση των αρχών και των ψηφισμάτων των Ηνωμένων Εθνών, των συμφωνιών υψηλού επιπέδου και των αρχών επί των οποίων εδράζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία. 

Επιπρόσθετα, αναγκαία είναι και η επανατοποθέτηση του Κυπριακού ως προβλήματος εισβολής και κατοχής και η επιβεβαίωση της αρχής ότι δεν μπορεί να υπάρξει λύση χωρίς άρση των αποτελεσμάτων της κατοχής, που βασανίζουν το σύνολο του κυπριακού λαού εδώ και 38 χρόνια. Τα αποτελέσματα της κατοχής δεν μπορούν να γίνουν αποδεχτά, ούτε ως «δεδομένα», ούτε ως «τετελεσμένα», ούτε ως «πραγματικότητες». 

Σημαντικά σημεία αναφοράς για τη διαμόρφωση αυτής τη νέας στρατηγικής αποτελούν:
• οι ομόφωνες αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου και ιδιαίτερα το Κοινό Ανακοινωθέν της συνεδρίασης της 18ης Σεπτεμβρίου 2009
• τα «18 σημεία» του Τάσσου Παπαδόπουλου
• η Συμφωνία της 8ης Ιουλίου 2006 σε συνδυασμό με την επιστολή Γκαμπάρι της 15ης Νοεμβρίου της ίδιας χρονιάς.
• Η απόρριψη των χρονοδιαγραμμάτων και της οποιασδήποτε μορφής επιδιαιτησίας καθώς επίσης και η απόρριψη της διεξαγωγής διευρυμένων συνομιλιών. 

Η επιδιωκόμενη από την Ελληνοκυπριακή πλευρά λύση του κυπριακού πρέπει να ανταποκρίνεται στην απόφαση του κυπριακού λαού στο δημοψήφισμα της 24ης Απριλίου 2004 για το σχέδιο Ανάν. Κατά συνέπεια, απαιτείται η επίτευξη μιας νέας βάσης διαπραγματεύσεων μέσω της οποίας θα απεγκλωβιστούμε από τις απαράδεκτες υποχωρήσεις του παρελθόντος και τις έξωθεν γεφυρωτικές και επιδιαιτητικές προτάσεις . 

Ζητούμε επιτακτικά την άμεση απόσυρση απαράδεκτων προτάσεων όπως είναι η πρόταση για εκ περιτροπής προεδρία με εκτελεστική εξουσία, η πρόταση παραμονή 50.000 εποίκων, οι προτάσεις στο περιουσιακό, η πρόταση για τις τέσσερις ελευθερίες στους Τούρκους υπηκόους, καθώς επίσης και απόσυρση του Περιγράμματος Λύσης που έχει καταθέσει πρόσφατα η πλευρά μας στις διαπραγματεύσεις.
Το Κυπριακό και η λειτουργία Εθνικού Συμβουλίου.
Το Εθνικό Συμβούλιο έχει συμβουλευτικό ρόλο. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, επιβάλλεται η βελτίωση στη λειτουργία του μέσω της αποκατάστασης της συλλογικότητας, που θα οδηγήσει στη συνδιαμόρφωση της νέας στρατηγικής και τακτικής.
Προϋπόθεση για αυτά τα χαρακτηριστικά είναι η έγκαιρη, πλήρης και εκ των προτέρων ενημέρωση των μελών του Εθνικού Συμβουλίου και η εξαντλητική συζήτηση επί όλων των θεμάτων.

Ένα συλλογικό και λειτουργικό Εθνικό Συμβούλιο μπορεί και οφείλει να καταλήξει σε μία ένα δεσμευτική στρατηγική και τακτική αλλά και σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο/περίγραμμα λύσης το οποίο να ενισχύσει τη νέα βάση διαπραγματεύσεων.
Το Κυπριακό και η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ένταξη και συμμετοχή της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σημαντικότερο διαπραγματευτικό «χαρτί» που έχουμε πετύχει μετά το 1974 και έχουμε καθήκον να το αξιοποιήσουμε πλήρως. 
Η στρατηγική μας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να έχει ως στόχο την άσκηση πίεσης στην Τουρκία. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να επιμείνουμε στην αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία και στην εφαρμογή από την Τουρκία του Πρωτοκόλλου Τελωνειακής Ένωσης. Τονίζουμε ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουμε το άνοιγμα οποιουδήποτε νέου κεφαλαίου στον ενταξιακό διάλογο Τουρκίας – Ευρωπαϊκής Ένωσης εάν η Τουρκία δεν συμμορφωθεί με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και, κατ’ επέκταση, την Κυπριακή Δημοκρατία. Με βάση αυτή τη θέση αρχής εργαζόμαστε για «πάγωμα» της διαδικασίας της λεγόμενης «Θετικής Ατζέντας». 

Προτείνουμε το διορισμό Ειδικού Απεσταλμένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Κυπριακό.
Προωθούμε και ενισχύουμε διαβήματα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για επιστροφή της Αμμοχώστου, για άρση της παραβίασης των δικαιωμάτων των εγκλωβισμένων, για άρση του σφετερισμού των ελληνοκυπριακών περιουσιών και για προστασία της υπό καταστροφή πολιτιστικής και θρησκευτική κληρονομιάς του νησιού. 

Διαβήματα θα πρέπει να γίνουν και προς τους Τουρκοκύπριους συμπατριώτες μας προκειμένου να αναγνωρίσουν και οι ίδιοι το μέγεθος των αρνητικών συνεπειών που έχει για τους ίδιους ο εγκλωβισμός τους στις θέσεις και τις στοχεύσεις της Άγκυρας, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τη δική τους πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η οικονομία πρέπει να ξαναγίνει το ισχυρό «όπλο» της χώρας μας. Μόνο έτσι μπορεί να είναι θεμέλιο στην προσπάθεια για μια δίκαιη, λειτουργική και βιώσιμη λύση του κυπριακού και στη δημιουργία μιας σύγχρονης, δίκαιης και ευημερούσας κοινωνίας.
Παρά τις καταστροφικές συνέπειες της τουρκικής εισβολής, η κυπριακή οικονομία, στηριγμένη στη φιλοσοφία ενός μικτού συστήματος, κατόρθωσε στο παρελθόν να πετύχει πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και εντυπωσιακούς δημοσιονομικούς δείκτες.
Η Κύπρος έχει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως η γεωγραφική και γεωπολιτική της θέση, η συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο φυσικός πλούτος της, το ανθρώπινο δυναμικό της, το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών της και η πολιτιστική κληρονομιά της. Επιβάλλεται να χτίσουμε πάνω σε αυτά πλεονεκτήματα και να τα μετατρέψουμε σε ευκαιρίες. Και οι ευκαιρίες μπορούν να γίνουν πραγματικές επενδύσεις που θα ενισχύσουν την οικονομία και την κοινωνία μας.

Η σημαντική γεωπολιτική θέση της Κύπρου της επιτρέπει να είναι γέφυρα μεταξύ της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ασίας. Οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές της την καθιστούν σημαντικό κόμβο μεταφοράς δεδομένων και πληροφοριών. Οι υποδομές και η εμπειρία της Κύπρου στον τομέα των υπηρεσιών της επιτρέπουν να αναδειχθεί ως ένα οικονομικό κέντρο στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ, ο εντοπισμός κοιτασμάτων φυσικού αερίου καθιστούν την πατρίδα μας ακόμα πιο ελκυστική σε επενδύσεις με εισροή ξένων κεφαλαίων.
Για να μπορέσουμε όμως να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα μας πρέπει το συντομότερο δυνατό να αναστρέψουμε την πορεία των υποβαθμίσεων της οικονομίας μας, να βελτιώσουμε τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών. 

Αυτός ο στόχος θα καταστεί ανέφικτος στην περίπτωση ένταξης μας σε Μηχανισμό Στήριξης, γεγονός που θα σηματοδοτήσει την κατάργηση της Κύπρου ως χρηματοπιστωτικό κέντρο.
 
Πρωταρχικός στόχος της Εκτελεστικής και Νομοθετικής εξουσίας πρέπει να είναι η ανάκτηση της χαμένης αξιοπιστίας της Κυπριακής οικονομίας, μέσω ριζικών και εκσυγχρονιστικών μεταρρυθμίσεων που θα επιλύσουν τα χρόνια διαρθρωτικά προβλήματά της και θα καταστήσουν την κυπριακή οικονομία υγιή και ανθεκτική σε μελλοντικές διεθνείς ή εγχώριες οικονομικές κρίσεις.
Χωρίς δημοσιονομική σταθερότητα, οποιαδήποτε αναπτυξιακή προσπάθεια είναι καταδικασμένη. Η τάση των τελευταίων δεκαετιών για συνεχή αύξηση των δημοσίων δαπανών σε ποσοστό του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος πρέπει να ανακοπεί. Στόχος μας είναι να πείσουμε τις διεθνείς αγορές ότι είμαστε μια βιώσιμη οικονομία και η νομοθετική δέσμευση για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς αποτελεί ένα ισχυρό επιχείρημα.

Η δημιουργία και πάλι μιας ισχυρής οικονομία δεν είναι απλώς ένας στόχος. Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη και ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και το αναγκαίο εργαλείο για ενίσχυση των ασθενέστερων εισοδηματικών στρωμάτων αλλά και για στήριξη της μεσαίας τάξης που είναι τα μεγαλύτερα θύματα της οικονομικής κρίσης.

Οι παραδοσιακοί πυλώνες ανάπτυξης της οικονομίας, κάτω από το βάρος της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, δεν επαρκούν για να διασφαλιστεί η οικονομική ανάπτυξη. Θα πρέπει να προωθηθεί ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης το οποίο θα έχει ως στόχο τη στήριξη των Κυπριακών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων και την ευρύτερη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος, ενώ ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και της έρευνας, για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας ολόκληρης της κυπριακής οικονομίας.

Θέλουμε ένα κράτος αξιόπιστο και μια αγορά που να λειτουργεί με όρους ανταγωνισμού αλλά και αυστηρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς που να προστατεύουν το κοινωνικό σύνολο και το περιβάλλον και να δημιουργούν ισότητα ευκαιριών και δυνατοτήτων. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να ενισχυθεί η εξουσία και η αποτελεσματικότητα των ανεξάρτητων εποπτικών αρχών του κράτους και, ειδικότερα, θεσμών όπως η Κεντρική Τράπεζα, η Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να εξεταστεί η δημιουργία νέων εποπτικών θεσμών όπως ο Επίτροπος Καταναλωτή.

Υποστηρίζουμε ακόμα τη ριζική αναθεώρηση του φορολογικού συστήματος της χώρας, τόσο σε ότι αφορά την αποτελεσματική και άμεση εισπρακτική δυνατότητα και ικανότητα του κράτους, όσο και σε ότι αφορά το δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών στους πολίτες, στα κυπριακά νοικοκυριά και στις κυπριακές επιχειρήσεις.

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ο εντοπισμός κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κύπρου δημιουργεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τη χώρα μας και μπορεί να καθορίσει και να διαμορφώσει το παρόν και το μέλλον της πατρίδας μας και των μελλούμενων γενεών. Η πρόκληση αυτή μπορεί να αποδειχθεί ευλογία. Όμως, αυτό προϋποθέτει ευφυείς και προσεκτικούς χειρισμούς σε πολιτικό, διπλωματικό και οικονομικό επίπεδο που μπορούν να γίνουν μόνο με συνεργασία όλου του πολιτικού και τεχνοκρατικού προσωπικού της χώρας μας. Σε αντίθετη περίπτωση, η πρόκληση αυτή ενδεχομένως να αποδειχθεί κατάρα. 

Η αξιοποίηση των κοιτασμάτων φυσικού αερίου, η χάραξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής και η εφαρμογή μιας συνολικής ενεργειακής πολιτικής θα πρέπει να στοχεύει παράλληλα:
• Στη συνεχή και μακροπρόθεσμη κάλυψη των ενεργειακών αναγκών μας.
• Στην αύξηση των εισροών συναλλάγματος και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. 
• Στη δημιουργία συμμαχιών που θα εγγυώνται την ασφάλεια και θα ενισχύσουν τη θέση μας διεθνώς.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Η ουσιαστική, δημιουργική και αποτελεσματική συμμετοχή της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι διπλά επιβεβλημένη. Όχι μόνο γιατί μας δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησής της στις προσπάθειες επίτευξης μιας λειτουργικής και βιώσιμης λύσης του Κυπριακού αλλά και γιατί αποτελεί συμβατική υποχρέωση μας ως κράτος μέλος της Ένωσης. 
Η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα καταστεί ακόμα πιο ουσιαστική, δημιουργική και αποτελεσματική εάν αυτή καλύψει όλα τα σώματα και όργανά της, περιλαμβανομένου του Συνεταιρισμού για την Ειρήνη στον οποίο η Κυπριακή Δημοκρατία θα πρέπει να υποβάλει άμεσα αίτηση ένταξης.

ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΙ 
Η μεταρρύθμιση του κράτους και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του, με στόχο τη δημιουργία μιας σύγχρονης, αποτελεσματικής και ευέλικτης κρατικής μηχανής που θα θέτει ως προτεραιότητα της την εξυπηρέτηση του πολίτη και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας, στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων και στην ενίσχυση της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας, είναι η πιο σημαντική δράση που επιβάλλουν οι δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες της εποχής, ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι η συγκεκριμένη αυτή δράση εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από εμάς και δεν επηρεάζεται ούτε από διεθνείς παράγοντες ούτε από εξωγενή συμφέροντα.
Η σωστή λειτουργία των θεσμών, η χρηστή διοίκηση, η διαφάνεια και η υπεύθυνη, ορθολογιστική και αποδοτική αξιοποίηση των χρημάτων των φορολογουμένων, μέσω ταχύρρυθμων διαδικασιών που θα εξουδετερώνουν τη διαφθορά και θα αποτρέπουν την ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων, δεν είναι μόνο μια αυτονόητη υποχρέωση του πολιτικού συστήματος αλλά είναι και η πιο σημαντική προϋπόθεση για ενίσχυση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος και ανάκτηση της χαμένης εμπιστοσύνης των πολιτών.

ΠΑΙΔΕΙΑ
Η ανάπτυξη της παιδείας και της έρευνας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και η παραγωγική αξιοποίηση του επιστημονικού ανθρώπινου δυναμικού της Κύπρου θα ενισχύσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της μικρής σε μέγεθος πατρίδας μας και θα αναδείξει τη χώρα μας διεθνώς. Οι πρόσφατες σπουδαίες διακρίσεις και οι επιστημονικές ανακαλύψεις συμπατριωτών μας επιστημόνων που είτε εργάζονται στην Κύπρο είτε διαπρέπουν στο εξωτερικό και η λειτουργία κρατικών και ιδιωτικών Πανεπιστημίων, Ινστιτούτων και Ερευνητικών Κέντρων, δημιουργούν τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις για να καταστεί η Κύπρος περιφερειακό εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο.

ΥΓΕΙΑ
Η επένδυση στον τομέα των υπηρεσιών υγείας, μέσω της εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Υγείας και της μετατροπής της Κύπρου σε περιφερειακό ιατρικό κέντρο, συνιστά μέγιστη υποχρέωση του κράτους απέναντι στους πολίτες που δικαιολογημένα απαιτούν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Η κοινωνική και ανθρωπιστική αυτή επένδυση μπορεί να υλοποιηθεί και να αποδώσει καρπούς μέσω της βιώσιμης εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Υγείας, μέσω της παροχής κινήτρων που θα προσελκύουν ξένες και εγχώριες επενδύσεις στον τομέα της υγείας και μέσω της λειτουργίας Ιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Οι περιορισμοί που αναπόφευκτα υπάρχουν στο φυσικό χώρο της Κύπρου, λόγω της μικρής έκτασής της, καθιστούν το κυπριακό οικοσύστημα ιδιαιτέρως «εύθραυστο» και ευαίσθητο στις εξωγενείς παρεμβάσεις και τις ραγδαίες μεταβολές των κλιματολογικών συνθηκών. Η συνεχής οικοδομική, βιομηχανική και τουριστική ανάπτυξη των τελευταίων δεκαετιών και η υποτίμηση και άγνοια των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, άρχισαν ήδη να επηρεάζουν ποιότητα της καθημερινής ζωής των πολιτών, να υποβαθμίζουν το αστικό και φυσικό περιβάλλον του νησιού και να προμηνύουν ακόμα πιο αρνητικές επιπτώσεις στο μέλλον. 

Αναμφίβολα επομένως, η οριζόντια εφαρμογή περιβαλλοντικής συνείδησης και κουλτούρας, σε όλους τους τομείς της οικονομίας και της δημόσιας διοίκησης είναι αναγκαία και επιβεβλημένη. Αναγκαία και επιβεβλημένη είναι και η ενθάρρυνση της εφαρμογής ή η εφαρμογή από το κράτος οικολογικών πρακτικών και προσεγγίσεων όπως η βιώσιμη ανάπτυξη, η βιοκαλλιέργεια, η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η σωστή διαχείριση στερεών, υγρών και ζωικών αποβλήτων, η πράσινη φορολογία, η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ο έλεγχος των γενετικώς τροποποιημένων οργανισμών.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Η Κύπρος και ο κυπριακός ελληνισμός βρίσκονται, για ακόμα μια φορά στη μακραίωνη ιστορία του νησιού μας, ενώπιον σύνθετων προβλημάτων, κρίσιμων επιλογών και απαιτητικών προκλήσεων. 

Τα κόμματα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ, ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ και ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ, με μετριοπάθεια, υπευθυνότητα και ειλικρίνεια καταθέτουμε μια Κοινή Πολιτική Διακήρυξη και εκφράζουμε τη βούληση, την ετοιμότητα και την αποφασιστικότητα μας να εργαστούμε συλλογικά, με όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως της ιδεολογικής ή κομματικής προέλευσης τους, ανεξαρτήτως του αν συμμετείχαν σε προηγούμενες εκλογές ή απείχαν, για να πετύχουμε τις άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις που απαιτούν. Και θα τις πετύχουμε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πού είναι το "Σημείο L" στον άνδρα;

Αρχίζει σήμερα η συζήτηση επί του επικαιροποιημένου

Πρόταση διαμονής!!! Aγροτουριστικά διαμερίσματα "Ενύπνιον"