Πόσα ξοδεύτηκαν και σε ποια ΜΜΕ


Τη διαφοροποίηση του σκηνικού σε σχέση με το που καταλήγει η διαφημιστική δαπάνη στην Κύπρο, εντοπίζει η εταιρεία ερευνών Matrixmedia μέσω μελέτης της. Σημαντικό στοιχείο από την έρευνα της Matrix είναι το γεγονός ότι τα έντυπα ΜΜΕ απώλεσαν ποσοστά, τα οποία φαίνεται να έχει κερδίσει η τηλεόραση.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2008 ο τύπος έχασε αισθητά έσοδα από τη διαφήμιση, τα οποία καρπώθηκε η τηλεόραση, ενώ τα διαφημιστικά έσοδα  στο ραδιόφωνο είχαν ελαφριά αύξηση. Αυτό διαφαίνεται από τη συγκριτική μελέτη της Matrixmedia, η οποία καταγράφει τη διαφημιστική δραστηριότητα στα τρία μέσα από τo 2008.
Παράλληλα, η Matrixmedia τονίζει: "Παραδοσιακά στην Κύπρο, χωρίς να υπάρχουν ακριβή στοιχεία, διατηρείτο μια αναλογία 70-30-10, τηλεόραση, τύπος, ραδιόφωνο, αντίστοιχα. Αυτό φαίνεται ότι έχει αλλάξει και μάλιστα σε βάρος του τύπου, γεγονός που πρέπει να προβληματίσει ιδιαίτερα τους εκδότες. Προφανώς κάποιο μερίδιο έχει κερδίσει το ίντερνετ, αλλά αυτό δεν συνδέεται για τους σκοπούς αυτής της μελέτης. Από την οποία βγαίνουν κάποια ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Για παράδειγμα το ραδιόφωνο από το 2008 σε απόλυτους αριθμούς εσόδων έχει κερδίσει (από 40,5 εκ. Ευρώ έχει ανέβει στα 43 εκ.,) απώλεσε όμως ποσοστό γύρω στο 1%, ενώ ο τύπος έχασε αυτά τα 3 χρόνια γύρω στα 5 εκ. Και σε ποσοστό έπεσε από το 19,52% στο 15,13%. Η τηλεόραση λαμβάνει τη μερίδα του λέοντος και ανέβασε το μερίδιο της από το 68.88% στο 74.20 και σε ευρώ από τα 240 εκ. το 2008, ανέβηκε στα 300 εκ.
Εξάλλου, η Matrixmedia αναφέρει πως για τους σκοπούς της μελέτης αυτής έχουν αφαιρεθεί οι «ίδιες» διαφημίσεις των μέσων. Δηλαδή δεν περιλαμβάνονται οι διαφημίσεις των τηλεοπτικών εκπομπών στα έντυπα, ούτε οι διαφημίσεις των εντύπων σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, γιατί είτε πρόκειται για διαφημίσεις του ίδιου συγκροτήματος, είτε είναι ανταλλακτικές μεταξύ των μέσων. Αυτό γίνεται για να είμαστε όσο το δυνατό πιο κοντά στα πραγματικά ποσά που δαπανώνται στα τρία μέσα. Βεβαίως δεν μπορεί με οποιοδήποτε τρόπο να γίνει γνωστό η πραγματική δαπάνη, αφού γίνονται εκπτώσεις, οι οποίες τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αυξηθεί, λόγω της οικονομικής συγκυρίας.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πού είναι το "Σημείο L" στον άνδρα;

Αρχίζει σήμερα η συζήτηση επί του επικαιροποιημένου

Πρόταση διαμονής!!! Aγροτουριστικά διαμερίσματα "Ενύπνιον"