Για στοχευμένες διαρροές και διαστρεβλώσεις κατηγορεί την αντιπολίτευση ο Κυβ. Εκπρόσωπος

Αποδίδει τις επικρίσεις Αναστασιάδη στην επιθυμία του να εκλεγεί Πρόεδρος

«Αυτοί που ουσιαστικά καθιστούν ανενεργό το Εθνικό Συμβούλιο είναι αυτοί που όλη μέρα και κάθε μέρα τίποτα άλλο δεν κάνουν παρά να σχολιάζουν επιλεκτικές και στοχευμένες διαρροές στον Τύπο σχετικά με τις διαπραγματεύσεις στο Κυπριακό και τις θέσεις της ελληνοκυπριακής πλευράς και να κατηγορούν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τις θέσεις του στο Κυπριακό», τόνισε σήμερα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου.

Μιλώντας στο Προεδρικό και σχολιάζοντας δηλώσεις περί ανενεργού Εθνικού Συμβουλίου, ο κ. Στεφάνου είπε ότι η όλη συμπεριφορά όλων αυτών που καθημερινά κατηγορούν, «αναδεικνύει τις πραγματικές τους στοχεύσεις πίσω από τους ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς τους ότι δήθεν δεν έχουν ενημέρωση για τις διαπραγματεύσεις. Σχολιάζοντας αποσπασματικές και επιλεκτικές διαρροές διαστρεβλώνουν τις θέσεις της ελληνοκυπριακής πλευράς, κινδυνολογούν και προσπαθούν να πανικοβάλουν τον κόσμο». 

Ο κ. Στεφάνου ανέφερε πως με αυτό τον τρόπο θεωρούν ότι πλήττουν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την πολιτική του. «Αυτό που πλήττουν, όμως, είναι την αξιοπιστία της ελληνοκυπριακής πλευράς καθώς και την προοπτική επίτευξης λύσης», είπε. 

Ο κ. Στεφάνου αναφέρθηκε ειδικά στον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ Νίκο Αναστασιάδη, λέγοντας πως οι πολίτες εμβρόντητοι παρακολουθούν τις συνεχείς μεταλλάξεις του. «Ενόψει της υποψηφιότητάς του για τις προεδρικές εκλογές του 2013 χρησιμοποιεί αποσπασματικές και στοχευμένες διαρροές για να προβαίνει σε αστήρικτους ισχυρισμούς ακόμα και περί τουρκοποίησης της Κύπρου. Οι μεταλλάξεις του κ. Αναστασιάδη καθιστούν τις θέσεις του αναξιόπιστες», είπε. 

Ο κ. Στεφάνου διερωτήθηκε ποιες θέσεις του κ. Αναστασιάδη να πιστέψουν οι πολίτες. «Τις θέσεις περί χαλαρής ομοσπονδίας, αποκεντρωμένου κράτους και περί διεύρυνσης των διαπραγματεύσεων, θέσεις με τις οποίες διαφωνούν όλες οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις ή να πιστέψουν τους ισχυρισμούς του κ. Αναστασιάδη περί τουρκοποίησης της Κύπρου, όπως δηλώνει, διαστρεβλώνοντας το έγγραφο σύγκλισης για τις τέσσερεις ελευθερίες».

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος επανέλαβε ότι με τη σύγκλιση της 29ης Ιανουαρίου του 2010, η ελληνοκυπριακή πλευρά πέτυχε την άσκηση των τεσσάρων ελευθεριών για τους Κύπριους πολίτες σε ολόκληρη την επικράτεια της Ενωμένης Ομοσπονδιακής Κυπριακής Δημοκρατίας, «κάτι που για πρώτη φορά επιτυγχάνεται σε όλη την ιστορία των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό. Αυτή είναι η ουσία της σύγκλισης του συγκεκριμένου εγγράφου», όπως σημείωσε. 

Ο κ. Στεφάνου είπε πως τα περί ελευθερίας εγκατάστασης και εργασίας των Τούρκων υπηκόων, τα οποία ισχυρίζεται η αντιπολίτευση, δεν ευσταθούν. «Για την εγκατάσταση και την εργασία των Τούρκων υπηκόων τίθενται μόνιμοι περιορισμοί στο πλαίσιο της διασφάλισης της δημογραφικής αναλογίας 4 προς 1», συμπλήρωσε. 

Παράλληλα, ανέφερε πως με τη σύγκλιση που επιτεύχθηκε τότε διασφαλίστηκε ότι ακόμα και εάν η Τουρκία ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτοί οι περιορισμοί θα υπάρχουν. «Αυτή είναι ακόμα μια επιτυχία μέσα από τη σύγκλιση του εγγράφου του Ιανουαρίου 2010. Αυτή είναι η πραγματικότητα που δεν μπορεί να διαστρεβλωθεί από δηλώσεις και ισχυρισμούς που γίνονται καθημερινά». 

Ο κ. Στεφάνου αναφέρθηκε και σε άρθρο εφημερίδας με τίτλο «Ακόμη ένα δώρο από μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας προς την τουρκοκυπριακή πλευρά» για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης μετά από τη λύση. 

«Και εδώ θα αποκαταστήσουμε την πραγματικότητα. Καταρχήν πάγια θέση της ελληνοκυπριακής πλευράς, όλων των διαπραγματευτών και όλων των Προέδρων που είναι οι διαπραγματευτές της ελληνοκυπριακής πλευράς στις συνομιλίες είναι ότι μετά από τη λύση του Κυπριακού θα πρέπει να προνοούνται τέτοιες διευθετήσεις που να οδηγήσουν στην οικονομική εξισορρόπηση της τουρκοκυπριακής ομόσπονδης μονάδας με την ελληνοκυπριακή. Και αυτό», συνέχισε, «διότι η οικονομική ανισορροπία στο πλαίσιο της ομοσπονδίας προκαλεί προβλήματα και γεννά αποσχιστικές τάσεις». 

Ο κ. Στεφάνου δήλωσε πως είναι για αυτό που η ελληνοκυπριακή πλευρά έχει υιοθετήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια τη θέση ότι μετά από τη λύση θα πρέπει να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες διευθετήσεις για να εξισορροπηθούν τα οικονομικά επίπεδα των δύο ομοσπόνδων μονάδων. 

Για την ουσία του εγγράφου, ο κ. Στεφάνου είπε ότι «με στόχο την επίτευξη οικονομικής εξισορρόπησης συμφωνήθηκε όπως στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό, για μια μικρή μεταβατική περίοδο, και εδώ υπάρχει διαφωνία – η ελληνοκυπριακή πλευρά υποστήριζε ότι αυτή η μεταβατική περίοδος θα πρέπει να είναι για δέκα χρόνια και η τουρκοκυπριακή πλευρά υποστηρίζει ότι θα πρέπει να είναι για 15 χρόνια – το 6% των εσόδων θα κατανέμεται ως αναπτυξιακό κονδύλι στις δύο ομόσπονδες μονάδες». 

Μετά τον τερματισμό της μεταβατικής περιόδου, πρόσθεσε, το αναπτυξιακό κονδύλι θα κατανέμεται με βάση την κατανάλωση, που φυσιολογικά στην ελληνοκυπριακή ομόσπονδη μονάδα θα είναι ψηλότερη. Αρα, αυτό που καταγράφεται ότι αυτό το ποσό που θα είναι κατά 5/6 προς την τουρκοκυπριακή κοινότητα και κατά 1/6 προς την ελληνοκυπριακή κοινότητα, είναι για μια μικρή μεταβατική περίοδο και μάλιστα μόνο για το 6% του προϋπολογισμού στο πλαίσιο της προσπάθειας εξισορρόπησης των οικονομικών επιπέδων των δύο μονάδων. 

Σχετικά με τη γενικότερη κατανομή του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού, ο κ. Στεφάνου εξήγησε πως τα έσοδα -δηλαδή έμμεσοι φόροι και ΦΠΑ- στη μεταβατική περίοδο θα κατανέμονται ένα μέρος τους με βάση τον πληθυσμό που είναι 4 προς 1, και ένα άλλο μέρος με βάση την κατανάλωση. «Δηλαδή τα έσοδα από τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό θα πηγαίνουν κατά ένα μέρος με βάση τον πληθυσμό και άλλο μέρος με βάση την κατανάλωση», είπε. 

«Με την ολοκλήρωση της μεταβατικής περιόδου η κατανομή των εσόδων θα γίνεται στη βάση της κατανάλωσης, που όπως έχουμε πει πολύ φυσιολογικά θα είναι πολύ μεγαλύτερη στην ελληνοκυπριακή ομόσπονδη μονάδα», εξήγησε. 

Κληθείς να διευκρινίσει τι εννοεί με την αναφορά «κατανάλωση», ο κ. Στεφάνου είπε ότι «η κατανάλωση στην οικονομία, δηλαδή, το πόσα καταναλώνει η μια μονάδα και πόσα η άλλη. Εκεί που ο πληθυσμός είναι περισσότερος και είναι πιο ψηλό το βιοτικό επίπεδο η κατανάλωση είναι πιο μεγάλη».

Ερωτηθείς αν οι αναλογίες 1/6 και 5/6 έχουν συμφωνηθεί, ο κ. Στεφάνου απάντησε πως όντως έχουν συμφωνηθεί, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι υπάρχουν ορισμένες επιμέρους διαφωνίες στις μεταβατικές περιόδους. 

«Αλλά θέλω να τονίσω ότι αυτό είναι μόνο για ένα πολύ μικρό ποσοστό το 6% και για μια πολύ μικρή χρονική περίοδο μεταβατική», είπε και πρόσθεσε: «Εκτός και αν κάποιοι τώρα θέλουν να αλλάξουν και αυτή την πάγια θέση της ε/κ πλευράς ότι δεν πρέπει να υπάρξει οικονομική εξισορρόπηση στα πλαίσια της Ομοσπονδίας με ό,τι αυτό θα σημαίνει μετέπειτα».

Ερωτηθείς σε σχέση με τη δημογραφική αναλογία 4 προς 1 και σχολιάζοντας την άποψη ότι αυτή η αναλογία δεν περιλαμβάνεται στο έγγραφο συγκλίσεων το οποίο συμφωνήθηκε αλλά στο περίγραμμα λύσης, ο κ. Στεφάνου είπε αρχικά πως όλα συζητούνται στη βάση ενός συνολικού σχεδίου λύσης. 

«Έχει συμφωνηθεί ότι η δημογραφική αναλογία θα είναι 4 προς 1 και αυτά καταγράφονται κιόλας μέσα στο ίδιο το έγγραφο της σύγκλισης του 2010. Κάποιοι βεβαίως θέλουν πάντοτε μέσα από την αποσπασματική αναφορά να κάνουν τις δικές τους αυθαίρετες διατυπώσεις απλά και μόνο για να επικρίνουν και να κατηγορούν. Λυπούμαστε πάρα πολύ, αυτή η πρακτική τελικά πλήττει την αξιοπιστία της ε/κ πλευράς, δίνει αφορμές και ερείσματα στην τουρκική πλευρά και όχι μόνο να κατηγορούν την ε/κ πλευρά ότι απλά δεν θέλει λύση και είναι για αυτό που έχω δηλώσει ότι με τούτες τις προσεγγίσεις πλήττεται πρώτα απ’ όλα η αξιοπιστία της ε/κ πλευράς και θα είναι καλό να σταματήσει», είπε.

Ο κ. Στεφάνου κλήθηκε να σχολιάσει δηλώσεις του κ. Ερογλου ότι δεν υπάρχει κίνητρο για την ε/κ πλευρά να προχωρήσει σε λύση μετά την 1η Ιουλίου και ότι αν ο Πρόεδρος Χριστόφιας επαναδιεκδικήσει την Προεδρία δεν θα μπορεί να προβεί σε υποχωρήσεις.

«Ο κ. Ερογλου», είπε ο Στέφανος Στεφάνου, «πάντοτε προβαίνει σε αυθαίρετους ισχυρισμούς και τοποθετήσεις απλά και μόνο για να στηρίξει θέσεις που έχει η τουρκική πλευρά. Η τουρκική πλευρά είναι γνωστό ότι προσπαθεί να μετατρέψει την Προεδρία της Κύπρου στην ΕΕ και να την κάνει χρονοδιάγραμμα, κάτι που δεν μπορεί να σταθεί και δεν στέκεται. Ένα πράγμα είναι η Προεδρία της Κύπρου και άλλο πράγμα είναι οι διαπραγματεύσεις. Δεύτερον, προσπαθεί να καλύψει τη δική του αρνητική στάση, τις δικές του υπαναχωρήσεις από συγκλίσεις που ουσιαστικά δεν επέτρεψε αυτή η στάση να υπάρξει πρόοδος στο Κυπριακό και ασφαλώς προσπαθεί να δικαιολογήσει τη θέση που εκφράζει και που αποτελεί παραβίαση των ψηφισμάτων του ΟΗΕ, περί δημιουργίας δύο χωριστών κρατών στην Κύπρο».

Ο κ. Στεφάνου σημείωσε πως αν η τουρκική πλευρά εργαζόταν προς την κατεύθυνση της λύσης, της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας όπως περιγράφεται στα ψηφίσματα του ΟΗΕ και ειδικά στο ψήφισμα 1251 για το οποίο κάνει αναφορά μερικές φορές ο ΓΓ του ΟΗΕ σε εκθέσεις του, τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα. 

«Αντί λοιπόν ο κ. Ερογλου να κατηγορεί την ε/κ πλευρά θα είναι καλό να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με καλή θέληση, με συνέπεια στα ψηφίσματα του ΟΗΕ, να είναι συνεπής σε ότι έχουν δεσμευτεί οι δύο πλευρές ενώπιον του ΓΓ γιατί έχει αθετήσει δεσμεύσεις ο κ. Ερογλου, για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις να υπάρξει πρόοδος στις προσπάθειες επίλυσης του Κυπριακού», κατέληξε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πού είναι το "Σημείο L" στον άνδρα;

Θέρμανση και οικονομία: Τι συμφέρει για ζεστό σπίτι!

Εκτίμηση Ακινήτων : Διαφορά ανάμεσα σε Οικόπεδο και Χωράφι