Δεν δίνουν λευκή επιταγή στις ΚΑ τα Κόμματα

Ζημιές 19 εκατομμυρίων το 2011

Χωρίς αξιόπιστες διασφαλίσεις από την κυβέρνηση ΔΗΣΥ και ΔΗΚΟ δεν θα συναινέσουν στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των Κυπριακών Αερογραμμών με χρήματα που θα καταβάλει το κράτος και κατ’ επέκταση οι κύπριοι φορολογούμενοι, σύμφωνα με δηλώσεις βουλευτών των δύο κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Ζημιά 19 εκατομμυρίων το 2011

Ζημιά ύψους 19 εκατομμύρια ευρώ, μετά τη φορολογία, καταγράφει το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών, σύμφωνα με την ένδειξη αποτελέσματος για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011, σε σύγκριση με κέρδος 232 χιλιάδων ευρώ το 2010.

Το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών ανακοίνωσε χθες την ένδειξη αποτελέσματος για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011, η οποία εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών κατά τη προχθεσινή του συνεδρία και η οποία έχει καταρτιστεί σύμφωνα με τις λογιστικές αρχές που εφαρμόστηκαν για την κατάρτιση των ετήσιων και συνοπτικών ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων. 

"Η ένδειξη αποτελέσματος για το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011 είναι ζημιά μετά τη φορολογία ύψους €19 εκατομμυρίων σε σύγκριση με κέρδος €232 χιλιάδων το 2010", αναφέρεται στην ανακοίνωση των Κυπριακών Αερογραμμών.

Σύμφωνα με την οικονομική ανασκόπηση, τα συνολικά εισοδήματα ανήλθαν σε 212,4 εκατομμύρια ευρώ το 2011 σε σύγκριση με 236,3 εκατομμύρια ευρώ το 2010 σημειώνοντας μείωση 23,9 εκατομμυρίων ευρώ ή 10,1%, ενώ τα λειτουργικά έξοδα, που περιλαμβάνουν το κόστος πωλήσεων και τα έξοδα διοίκησης, το 2011 ανήλθαν σε 264,7 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με 259,8 εκατομμύρια ευρώ το 2010, σημειώνοντας αύξηση 4,9 εκατομμυρίων ευρώ ή 1,9%. 

Οσον αφορά τα άλλα έσοδα, αυτά ανήλθαν σε 31,7 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνουν κυρίως το όφελος από την ανταλλαγή χρονοθυρίδων στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου μεταξύ της Εταιρείας και της Virgin Atlantic Airways ύψους 22,0 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και το κέρδος από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320 και τριών εφεδρικών μηχανών αεροσκαφών ύψους 9,7 εκατομμυρίων ευρώ. 

Οπως αναφέρεται, τα άλλα έσοδα για το 2010 ήταν 18,6 εκατομμύρια ευρώ και προήλθαν από την αποζημίωση για την απαγόρευση πτήσεων πάνω από τον τουρκικό εναέριο χώρο για τα έτη 2004-2009, καθώς και από το κέρδος από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320. 

Σημειώνεται ότι η ζημιά από εργασίες του 2011 ήταν 20,6 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με ζημιά 4,9 εκατομμύρια ευρώ το 2010. 

Επίσης, η εταιρεία το 2011 παρουσίασε καθαρά έσοδα χρηματοδότησης ύψους 1,7 εκατομμυρίων ευρώ σε σύγκριση με 1,9 εκατομμύρια ευρώ το 2010, ενώ το κέρδος από διακοπείσες εργασίες για το 2010 ύψους 3,4 εκατομμυρίων ευρώ πραγματοποιήθηκε από την πώληση του 100% των μετοχών της εταιρείας Zenon N.D.C. Ltd στον Ομιλο εταιρειών SABRE. 

Οσον αφορά τις προοπτικές του 2012 αναφέρεται ότι κατά το τρέχον έτος συνεχίζεται ο έντονος ανταγωνισμός και η οικονομική κρίση η οποία επηρεάζει τις κύριες αγορές της Εταιρείας χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για πιθανή ανάκαμψη. 

Οπως σημειώνεται, ιδιαίτερα η επιδείνωση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και τα οδυνηρά μέτρα που έχουν επιβληθεί για εξυγίανση της οικονομίας αναμένεται να έχουν άμεσο αντίκτυπο στις αερομεταφορές.

Αναφέρεται, παράλληλα, ότι τo τρέχον έτος χαρακτηρίζεται από την ενεργειακή αστάθεια, τις συνεχείς διακυμάνσεις των νομισμάτων, ιδιαίτερα του δολαρίου και του ευρώ, τις διακυμάνσεις των επιτοκίων, την αύξηση της ανεργίας, την εργασιακή αβεβαιότητα ιδιαίτερα στον ευρωπαϊκό χώρο καθώς και την πολιτική αστάθεια στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. 

Προστίθεται ότι το Συγκρότημα δεν έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει αυτούς τους παράγοντες οι οποίοι μπορούν δυνητικά να επηρεάσουν αρνητικά την προσπάθεια επίτευξης μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς του και επεξεργάζεται Σχέδιο Δράσης με σκοπό να καταστήσει την Εταιρεία ανταγωνιστική και να διασφαλίσει την επιβίωσή της σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. 

Το σχέδιο αυτό, όπως αναφέρεται, είναι βασισμένο στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για βελτίωση της κεφαλαιουχικής βάσης, στην μείωση λειτουργικών κόστων, στην μείωση εργατικών κόστων με παράλληλη άρση των υφιστάμενων στρεβλώσεων στις Συλλογικές Συμβάσεις, στην μείωση του στόλου με ανάλογη μείωση του απασχολούμενου προσωπικού και περαιτέρω εξορθολογισμό του πτητικού προγράμματος και στην εισαγωγή μέτρων για αύξηση των εσόδων της Εταιρείας. 

Σημειώνεται ότι με την υλοποίηση των στοχεύσεων του Σχεδίου Δράσης θα υπάρξει δραστική μείωση των λειτουργικών ζημιών κατά το τρέχον έτος σε σύγκριση με το προηγούμενο, γεγονός που θα επενεργήσει θετικά στη στόχευση για μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της Εταιρείας. 

Αναφέρεται, τέλος, ότι θα συνεχιστούν οι προσπάθειες για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή.

Τα Κόμματα
Ο ΔΗΣΥ επιρρίπτει βαρύτατες ευθύνες στο ΔΣ της εταιρείας ενώ το ΔΗΚΟ υποστηρίζει ότι η Κυπριακές Αερογραμμές με λιγότερο αριθμό εργαζομένων θα είναι πιο ελκυστικές σε οποιονδήποτε επενδυτή.

Με έντονο ύφος ο εκπρόσωπος Τύπου του ΔΗΣΥ, Χάρης Γεωργιάδης, ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του δεν θα στηρίξει οποιαδήποτε οικονομική ενίσχυση της εταιρίας, χωρίς να υπάρχει σχεδιασμός και προοπτική.

«Δεν είμαστε διατεθειμένοι», είπε «χωρίς προβληματισμό και χωρίς αξιόπιστες διασφαλίσεις να συναινέσουμε σε μια νέα πληρωμή μερικών δεκάδων εκατομμυρίων από το υστέρημα του Κύπριου φορολογούμενου πολίτη απλώς και μόνο για να κερδίσουμε λίγο χρόνο ίσως για να σπρώξουμε την ώρα της κρίσης για τις Κυπριακές Αερογραμμές, για αμέσως μετά τις Προεδρικές εκλογές».

Η Βουλή, σημείωσε, ο κ. Γεωργιάδης έχει την ευθύνη να ζητήσει αξιόπιστο και λεπτομερή σχεδιασμό ο οποίος να πείθει για τους μελλοντικούς σχεδιασμούς. 

«Εμπιστοσύνη και λευκή επιταγή», είπε «σε αυτή την κυβέρνηση και σε αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας δεν είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε». 

Υπέδειξε, επίσης ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας θα έπρεπε να επισυμβεί πολύ ενωρίτερα όταν ήταν εφικτό να εξασφαλιστούν ευνοϊκότεροι όροι ιδιωτικοποίησης τόσο για την εταιρεία και τους εργαζόμενους όσο και για το κράτος.

Αυτό, υποστήριξε είναι το τίμημα της αδράνειας και της απραξίας.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργίαδη, ότι το σημερινό διοικητικό συμβούλιο απέτυχε και οδήγησε τις Κυπριακές Αερογραμμές στο χείλος του γκρεμού, πουλώντας αεροσκάφη και πολύτιμες χρονοθυρίδες σε ξένα αεροδρόμια.

Ο στρατηγικός επενδυτής η μόνη λύση 

Εκ μέρους του ΔΗΚΟ, ο βουλευτής Άγγελος Βότσης, ανέφερε ότι εφόσον το κόμμα του πεισθεί ότι οι κινήσεις για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΚΑ είναι στη σωστή κατεύθυνση το ΔΗΚΟ θα το μελετήσει.

«Δεν είμαστε αρνητικοί», είπε «εφόσον πειστούμε ότι αυτές οι κινήσεις θα γίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση και συνδυαστούν με τα υπόλοιπα μέτρα τα οποία θα δώσουν την ευκαιρία ανάσας στις ΚΑ, για να μπορέσουν να προχωρήσουν δημιουργικά στο μέλλον χωρίς να επιβαρύνεται ο Κύπριος καταναλωτής με επιπλέον κόστος». 

Σημείωσε, επίσης ότι όπως είναι τώρα η κατάσταση στην εταιρεία η επιλογή στρατηγικού επενδυτή είναι η μόνη λύση για τις Κυπριακές Αερογραμμές. Υπογράμμισε, ότι το ΔΗΚΟ παρακολουθεί τα όσα διαδραματίζονται και τις διεργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη έτσι ώστε οι μειώσεις στο προσωπικό να γίνουν με το λιγότερο κόστος για τους εργαζόμενους.

Καταλήγοντας, ανέφερε ότι μια εταιρεία με λιγότερο αριθμό εργαζομένων θα είναι πιο ελκυστική για οποιοδήποτε στρατηγικό επενδυτή.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πού είναι το "Σημείο L" στον άνδρα;

Αρχίζει σήμερα η συζήτηση επί του επικαιροποιημένου

Πρόταση διαμονής!!! Aγροτουριστικά διαμερίσματα "Ενύπνιον"