Προμηθευτές: Σφίγγει ο κλοιός, πλησιάζουν ενοποιήσεις


Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες και για… προμηθευτές. Οι δυσκολίες των τελευταίων ετών στον τομέα του εμπορίου, καθιστούν τις συνεργασίες μεταξύ προμηθευτών όλο και πιο αναγκαίες ως λύσεις για διέξοδο από την οικονομική στενότητα που κυριαρχεί.
Ήδη, υπάρχουν αρκετές εταιρείες που έχουν ξεκινήσει μεταξύ τους επαφές για να διερευνήσουν τη συγκεκριμένη λύση αφού θεωρούν πως είναι ο καλύτερος τρόπος τη συγκεκριμένη στιγμή για μείωση κόστους.

Οι λόγοι που οι προμηθευτές οδηγούνται σε τέτοιες αποφάσεις είναι πολλοί. Κατά πρώτον, είναι η γενική πτώση που υπάρχει στο εμπόριο και που περιορίζει και το κέρδος των προμηθευτών. Την ίδια ώρα, η αύξηση του ανταγωνισμού μετά και την κάθοδο της Lidl, (υπολογίζεται ότι έφτασε το 10) σπρώχνει τους λιανέμπορους σε συνεχείς προσφορές με το 1+1 να είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Η συγκεκριμένη λύση, αν και δεν ευνοεί σε καμία περίπτωση τους προμηθευτές, εφαρμόζεται αφού και αυτοί από την πλευρά τους πρέπει να καλύψουν τις πωλήσεις που έχουν σχεδιάσει από κάθε υπεραγορά. «Δεν μπορώ να πληρώνω μερικές χιλιάδες κάθε μήνα για να έχω συγκεκριμένο χώρο για τα προϊόντα μου και να κάνω λιγότερες πωλήσεις από αυτές που υπολόγιζα και γι’ αυτό συμβάλουμε στα προϊόντα 1+1», εξήγησε άτομο από το χονδρικό εμπόριο. Την ίδια ώρα βέβαια, η συγκεκριμένη πρακτική, οδηγεί σε μείωση των πωλήσεων του συγκεκριμένου προϊόντος τον επόμενο μήνα.
Σημαντικός αντίπαλος των προμηθευτών, είναι και η παράλληλη αγορά η οποία σε πολλές περιπτώσεις προσφέρει πολύ χαμηλότερες τιμές. «Αν προσέξετε τα διαφημιστικά φυλλάδια των υπεραγορών, μπορεί να περιλαμβάνουν προϊόντα μίας principal-εταιρείας αλλά να προέρχονται από τρεις διαφορετικές πηγές. Τόσο επίσημους διανομείς όσο και παράλληλο εμπόριο», σημείωσε διευθυντικό στέλεχος υπεραγοράς.
Οικονομικός κλοιός
Την ίδια ώρα, στο καθαρά οικονομικό τμήμα, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Οι  λιανέμποροι αργού να πληρώσουν, οι principals θέλουν ταχύτερα πληρωμές -και συχνά μεγαλύτερο μερίδιο επί των κερδών- και οι τράπεζες όχι μόνο δεν θα δανείζουν αλλά πιέζουν για εξόφληση των οφειλών το ταχύτερο δυνατό.
Αλλάζουν οι παλιές «κκελλές»
Οι αλλαγές στο λιανικό έχουν να κάνουν και με αλλαγές στον τρόπο σκέψης που υπάρχει πλέον στις διοικήσεις των εταιρειών. Πρόκειται για εταιρείες κατά κύριο λόγο με ιστορία ετών και οικογενειακή διαδοχή. Η νέα γενιά στις εταιρείες αυτές, όντας πιο προοδευτική δεν βλέπει πλέον τόσο αρνητικά ενδεχόμενα συνεργασιών και συγχωνεύσεων.
Θετικά σε τέτοιου είδους λύσεις τοποθετούνται ως επί το πλείστον και τα κεντρικά γραφεία κάθε brand που αναγνωρίζουν πως τέτοιου είδους είναι προς το συμφέρον όλων.
Πάντως, στις συγκεκριμένες κινήσεις προβάδισμα και «ζήτηση» φαίνεται πως έχουν εταιρείες που καλύπτουν όλο το φάσμα της αλυσίδας διανομής και στον κυπριακό χώρο δεν είναι πολλές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πού είναι το "Σημείο L" στον άνδρα;

Θέρμανση και οικονομία: Τι συμφέρει για ζεστό σπίτι!

Εκτίμηση Ακινήτων : Διαφορά ανάμεσα σε Οικόπεδο και Χωράφι