Εφιάλτης για την οικονομία το αδιέξοδο με τους Ελεγκτές

Ο ΔΗΣΥ αναλαμβάνει πρωτοβουλία για ρύθμιση των απεργιών στις ουσιώδεις υπηρεσίες – Σήμερα το θέμα στη Βουλή.

Αναστάτωση στις πτήσεις, ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, τεράστιο κόστος στην οικονομία του τόπου και δυσφήμιση της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού , είναι μερικές από τις συνέπειες της  τετράωρης στάσης εργασίας, που πραγματοποίησαν χθες από τη 1 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.

Και έπονται ακόμη χειρότερα, δεδομένου ότι από τις μέχρι τώρα προσπάθειες δεν διαφαίνεται φως για μη πραγματοποίηση της προγραμματισμένης και για την ερχόμενη Τετάρτη παρόμοιας στάσης εργασίας. Ταυτόχρονα οι Ελεγκτές απειλούν ότι αν δεν γίνουν δεκτά τα αιτήματα τους θα κλιμακώσουν τα μέτρα τους με κατεύθυνση την τουριστική περίοδο.

Οι Ελεγκτές δεν δέχονται καμιά συζήτηση πέραν της ουσίας του αιτήματός τους, το δε Υπουργείο Συγκοινωνιών επιμένει να παραπεμφθεί το όλο θέμα σε διαιτησία.

Το όλο θέμα θα απασχολήσει σήμερα την Επιτροπή Συγκοινωνιών της Βουλής.
Σε παρέμβαση του αργά χθες το βράδυ ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, Νίκος Αναστασιάδης κάλεσε την Κυβέρνηση να πάρει μέτρα για ρύθμιση των απεργιών σε ουσιώδεις υπηρεσίες. Σε διαφορετική περίπτωση, είπε, θα αναλάβει ο ίδιος πρωτοβουλία για συνεννόηση με τα άλλα κόμματα «προς ρύθμιση του δικαιώματος της απεργίας στις ουσιώδεις υπηρεσίες, με τρόπο που να διασφαλίζονται οι ανάγκες του κοινωνικού συνόλου και οι προοπτικές της οικονομίας».

Τριάντα οκτώ πτήσεις, εκ των οποίων 20 αναχωρήσεις και 18 αφίξεις, από και προς τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, και περισσότεροι από πέντε χιλιάδες επιβάτες αναμένεται να επηρεαστούν.

Αναλυτικότερα, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Λάρνακας επηρεάστηκαν 26 πτήσεις, δηλαδή 14 αναχωρήσεις και 12 αφίξεις ενώ στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Πάφου 12 πτήσεις, 6 αναχωρήσεις και 6 αφίξεις.

Πρόκειται για πτήσεις από και προς διάφορους προορισμούς, όπως την Αθήνα, τη Μόσχα, τη Θεσσαλονίκη, τη Βιέννη, το Τελ Αβίβ, το Λονδίνο, το Μπέρμιγχαμ, τη Βηρυτό, το Αμμάν το Αμπου Ντάμπι, το Ηράκλειο και τη Ρόδο.

«Ομηρία του λαού»
Οι προσπάθειες για επίλυση της διαφοράς δεν τελεσφόρησαν, καθώς οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας δεν αποδέχτηκαν την πρόσκλησή του Υπουργού Συγκοινωνιών για διάλογο, υποστηρίζοντας ότι προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις στην κοινή γνώμη, αφού το περιεχόμενο της πρόσκλησης αφορά μόνο διαδικαστικά θέματα και όχι θέματα ουσίας.

Για ομηρία του κυπριακού λαού έκανε λόγο ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Ευθύμιος Φλουρέντζου. Τα επιχειρήματα των ελεγκτών, είπε, άπτονται και επηρεάζουν το δημόσιο τομέα. Στο πλαίσιο της επίλυσης διαφορών σε ουσιώδεις υπηρεσίες, πρόσθεσε, τα θέματα, που αφορούν τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, θα μπορούσαν να παραπεμφθούν σε διαιτησία, εφόσον οι δύο πλευρές δεν καταλήγουν σε συμφωνία.

Σύμφωνα με τον κ. Φλουρέντζου αναμένεται να οριστούν οι διαιτητές, ώστε να αποσαφηνίσουν το θέμα του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας, που θα πρέπει να έχουν οι ζωτικές υπηρεσίες, ώστε να διασφαλίζει τη λειτουργία τους και να μην προκαλούνται ανεπανόρθωτες ζημιές.

Η ομηρία οφείλεται στην ανικανότητα να πραγματοποιηθεί διάλογος επί της ουσίας δήλωσε ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συντεχνίας Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Γιώργος Γεωργίου. Υποστήριξε, μάλιστα, ότι ο Υπουργός Συγκοινωνιών προσπαθεί να οδηγήσει με το ζόρι, κατά την έκφραση του, το θέμα σε διαιτησία, ώστε να κηρυχθεί αδιέξοδο και να χάσουν οι ελεγκτές το δικαίωμα τους να προχωρούν σε απεργιακά μέτρα. 

Το Ιδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων
Ενώπιον των δύο πλευρών αναμένεται να τεθεί μεσολαβητική πρόταση, την οποία έχουν ετοιμάσει εκ μέρους του Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων ο Πρόεδρος του, Μάκης Κωνσταντινίδης, ο εκτελεστικός Διευθυντής, Χρίστος Πέτρου και ο πρώην Υπουργός Συγκοινωνιών, και μέλος του συμβουλευτικού σώματος του Ιδρύματος, Νίκος Νικολαΐδης.

Πρόθεση μας δεν είναι να υποκαταστήσουμε κανένα θεσμικό όργανο του κράτους διευκρινίζει ο Νίκος Νικολαϊδης, αλλά οφείλουμε να στηρίξουμε τις προσπάθειες για να επιλυθεί το θέμα. 

Το ΚΕΒΕ ζητεί ρύθμιση των απεργιών
Το ΚΕΒΕ επαναφέρει την πρότασή του για νομοθετική ρύθμιση των απεργιών σε ουσιώδεις υπηρεσίες, καλώντας Κυβέρνηση και κόμματα να αναλάβουν σχετικές πρωτοβουλίες. Σε ανακοίνωσή του υποδεικνύει ότι η προκλητική παραγνώριση των εργασιακών θεσμών από ομάδες εργαζομένων σε ουσιώδεις υπηρεσίες, δεν αφήνει άλλα περιθώρια αντιμετώπισης της κατάστασης.

Η μεσολαβητική πρόταση 
Η μεσολαβητική πρόταση του ιδρύματος ασφάλειας πτήσεων ετοιμάστηκε από τον πρόεδρό του Μάκη Κωνσταντινίδη, τον Χρίστο Πέτρου, Εκτελεστικό διευθυντή του ιδρύματος ασφαλείας πτήσεων και το Νίκο Νικολαϊδη, πρώην υπουργό συγκοινωνιών, και μέλος του συμβουλευτικού σώματος του οργανισμού ασφαλείας πτήσεων.

Επί της ουσίας η πρόταση που κρατήθηκε μέχρι τώρα εκτός δημοσιότητας, θα τηρεί τις αποφάσεις της βουλής, δεν θα αλλάξει δηλαδή την απόφαση της κυβέρνησης για τον τρόπο καταβολής των υπερωριών.

Η φόρμουλα αυτή όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, θα διατηρεί και τις υπερωριακές απολαβές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ίδιες πληροφορίες, θα διατηρεί στο ίδιο επίπεδο τα ναύλα, τα έσοδα δηλαδή του κράτους από τις υπερπτήσεις.
Οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τον εναέριο μας χώρο, σύμφωνα με την πρόταση αυτή, θα συνεχίσουν να καταβάλλουν τα ίδια τέλη.
Με την πρόταση της κυβέρνησης, στην επόμενη αίτηση προς το Eurocontrol τα ναύλα που θα καταβάλλονται από τις αεροπορικές εταιρείες διαμέσου του eurocontrol κατευθείαν στο κρατικό ταμείο, θα μειωθούν λόγω της μείωσης του κόστους της υπηρεσίας στο σύνολό της ...

Oι εμπνευστές της πρότασης, που υποστηρίζουν ότι έτσι μπορεί να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο, αναμένουν πρόταση από τον Υπουργό, μετά και την κατάρρευση των συνομιλιών, για να συναντηθούν και να του εξηγήσουν την δική τους ιδέα.

Το θέμα σήμερα στη βουλή 
Το θέμα της απεργίας των Ελεγκτών θα τεθεί σήμερα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, σε κλειστή συνεδρία. «Το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει. Έχουμε και μια απεργία την άλλη Τετάρτη. Αρα θα πρέπει να βρεθούν λύσεις», ανέφερε το μέλος της Επιτροπής, Βουλευτής της ΕΔΕΚ Νίκος Νικολαΐδης. Σημειώνεται ότι η μεσολαβητική πρόταση που ετοιμάστηκε από την πρωτοβουλία θα τεθεί ενώπιον των μελων της Επιτροπής Συγκοινωνιών.

Ο κ. Νικολαΐδης πρόσθεσε ότι η πρωτοβουλία είναι έτοιμη να συμβάλει με συγκεκριμένες προτάσεις και σκέψεις τις οποίες θα καταθέσει στην Επιτροπή Συγκοινωνιών. Εξέφρασε την ελπίδα τόσο το Υπουργείο Συγκοινωνιών όσο και η πλευρά των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας να μπορέσουν να αξιοποιήσουν σε κάποιο στάδιο αυτές τις προτάσεις. 
Ρύθμιση των απεργιών σε ουσιώδεις υπηρεσίες ζητεί ο ΔΗΣΥ

Λύπη και προβληματισμό για την πραγματοποίηση της απεργίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, εξέφρασε ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, Νίκος Αναστασιάδης, ζητώντας παράλληλα ρύθμιση του δικαιώματος της απεργίας στις ουσιώδεις υπηρεσίες ''με τρόπο που διασφαλίζονται οι ανάγκες του κοινωνικού συνόλου και οι προοπτικές της οικονομίας''.

Σε δηλώσεις το απόγευμα πριν τη συνεδρία το Ανωτάτου Συμβουλίου του ΔΗΣΥ, ο κ. Αναστασιάδης ανέφερε ότι πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι τα σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα που ο τόπος αντιμετωπίζει επιβάλλουν την υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα εκ μέρους όλων. ''Αυτή η υπευθυνότητα πρέπει να χαρακτηρίζει και τον τρόπο ενάσκησης του δικαιώματος της απεργίας, το οποίο είναι αναφαίρετο και αδιαμφισβήτητο''.

Στις περιπτώσεις όμως ουσιωδών υπηρεσιών, πρόσθεσε, το δικαίωμα των απεργιακών κινητοποιήσεων δεν μπορεί να είναι χωρίς όρια, χωρίς διασφαλίσεις και χωρίς έλεγχο. ''Είναι ανεπίτρεπτο να παραλύουν ζωτικές για τον τόπο υπηρεσίες, χωρίς καν να έχουν εξαντληθεί οι διαδικασίες που και ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας προβλέπει''.

Ο κ. Αναστασιάδης κάλεσε την Κυβέρνηση να αναλάβει κατεπείγουσα πρωτοβουλία για τη νομοθετική πλέον ρύθμιση του δικαιώματος της απεργίας στις ουσιώδεις υπηρεσίες, δηλώνοντας ταυτόχρονα ''έτοιμοι να αναλάβουμε το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί''.

Στην περίπτωση που η Κυβέρνηση δεν ανταποκριθεί, ανέφερε, ο ΔΗΣΥ δεν θα διστάσει να αναλάβει ο ίδιος την πρωτοβουλία και να επιζητήσει το διάλογο με τα άλλα πολιτικά κόμμα, αλλά και τις οργανώσεις των εργαζομένων και των εργοδοτών, με στόχο όχι την απαγόρευση, αλλά τη ρύθμιση - όπως είπε - του δικαιώματος της απεργίας στις ουσιώδεις υπηρεσίες, με τρόπο που διασφαλίζονται οι ανάγκες του κοινωνικού συνόλου και οι προοπτικές της οικονομίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πού είναι το "Σημείο L" στον άνδρα;

Αρχίζει σήμερα η συζήτηση επί του επικαιροποιημένου

Πρόταση διαμονής!!! Aγροτουριστικά διαμερίσματα "Ενύπνιον"