Έμεινε μεσοπέλαγα, με χαλασμένη μηχανή, το «Πίρι Ρέις»

Οι τουρκικές αρχές δεν επέτρεψαν αντικατάσταση της μηχανής του, γιατί θεωρούσαν αναγκαία την παρουσία του στην Κυπριακή ΑΟΖ
Μη επιδιορθώσιμη μηχανική βλάβη φαίνεται να έχει υποστεί το τουρκικό ερευνητικό πλοίο PIRI REIS, σύμφωνα με πληροφορίες από τουρκικές πηγές. Το πλοίο βρίσκεται νοτιοδυτικά της κατεχόμενης Αμμοχώστου με χαλασμένη μηχανή σχεδόν ακυβέρνητο, παραδομένο στα στοιχεία της φύσης.
Με πρόβλημα και ρίσκο το τουρκικό ερευνητικό σκάφος απέπλευσε χθες από το κατεχόμενο λιμάνι της Αμμοχώστου για νέες έρευνες στην περιοχή του Κυπριακού βυθοπέδου «Αφροδίτη», αλλά δεν τα κατάφερε να πάει στον προορισμό του. Έμεινε μεσοπέλαγα. Τώρα οι Τούρκοι κάνουν διευθετήσεις να το ρυμουλκήσουν στη Σμύρνη για επισκευή, για την οποία θα απαιτηθεί ένας μήνας.
Το πλοίο δεν επισκευάστηκε κατά την διάρκεια του ελλιμενισμού του στην κατεχόμενη Αμμόχωστο παρά το γεγονός ότι ο καπετάνιος του πλοίου ζήτησε την αποστολή και εγκατάσταση νέου κινητήρα. Οι εντολές που έλαβε από την Άγκυρα ήταν να συνεχίσει το ταξίδι του και τις έρευνες παρά τα προβλήματα που είχε, ακολουθώντας το αυστηρό και απαιτητικό πρόγραμμα που του είχε δοθεί από την τουρκική κυβέρνηση.
Το γεγονός χαρακτηρίζεται ένα τεραστίων διαστάσεων φιάσκο για την τουρκική κυβέρνηση η οποία επεδίωκε να διατηρήσει την ένταση στην περιοχή στέλνοντας ένα παλιό, επικίνδυνο για το πλήρωμα του, πλοίο να υλοποιήσει την τυχοδιωκτική πολιτική της Άγκυρας στην Αν Μεσόγειο.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα “Χαμπέρτουρκ”, ο διευθυντής του Ινστιτούτου θαλάσσιων Επιστημών του Πανεπιστημίου 9ης Σεπτεμβρίου της Σμύρνης Χουεΐν Αβνί Μπενλί ανέφερε ότι το πλοίο έχει επισκευαστεί, αλλά ότι δεν έχει τοποθετηθεί η νέα μηχανή και η γεννήτρια, επειδή “οι Αρχές ανέφεραν πως τώρα χρειάζεται το Πιρί Ρεΐς”.
«Δεν μπορούμε να πούμε και πολλά στους συνομιλητές μας, διότι πρόκειται για θέμα υπόστασης της ΤΔΒΚ. Αλλά από την άλλη είναι και θέμα ανθρώπινης ζωής», πρόσθεσε.
«Μετά τις έρευνες θέλουμε να τοποθετήσουμε τη μηχανή και τη γεννήτρια, διότι πρόκειται για σοβαρό ρίσκο» είπε ο Μπενλί και τόνισε ότι «και το ρίσκο έχει κάποια όρια». Σύμφωνα με τον ίδιον, η μηχανή και η γεννήτρια βρίσκονται στο τελωνείο.
Ένα μήνα θα διαρκέσει η αντικατάσταση της μηχανής και της γεννήτριας του πλοίου, αναφέρει ο Μπενλί.
Μη επιδιορθώσιμη μηχανική βλάβη φαίνεται να έχει υποστεί το τουρκικό ερευνητικό πλοίο PIRI REIS, σύμφωνα με πληροφορίες από τουρκικές πηγές. Το πλοίο βρίσκεται νοτιοδυτικά της κατεχόμενης Αμμοχώστου με χαλασμένη μηχανή σχεδόν ακυβέρνητο, παραδομένο στα στοιχεία της φύσης.
Με πρόβλημα και ρίσκο το τουρκικό ερευνητικό σκάφος απέπλευσε χθες από το κατεχόμενο λιμάνι της Αμμοχώστου για νέες έρευνες στην περιοχή του Κυπριακού βυθοπέδου «Αφροδίτη», αλλά δεν τα κατάφερε να πάει στον προορισμό του. Έμεινε μεσοπέλαγα. Τώρα οι Τούρκοι κάνουν διευθετήσεις να το ρυμουλκήσουν στη Σμύρνη για επισκευή, για την οποία θα απαιτηθεί ένας μήνας.
Το πλοίο δεν επισκευάστηκε κατά την διάρκεια του ελλιμενισμού του στην κατεχόμενη Αμμόχωστο παρά το γεγονός ότι ο καπετάνιος του πλοίου ζήτησε την αποστολή και εγκατάσταση νέου κινητήρα. Οι εντολές που έλαβε από την Άγκυρα ήταν να συνεχίσει το ταξίδι του και τις έρευνες παρά τα προβλήματα που είχε, ακολουθώντας το αυστηρό και απαιτητικό πρόγραμμα που του είχε δοθεί από την τουρκική κυβέρνηση.
Το γεγονός χαρακτηρίζεται ένα τεραστίων διαστάσεων φιάσκο για την τουρκική κυβέρνηση η οποία επεδίωκε να διατηρήσει την ένταση στην περιοχή στέλνοντας ένα παλιό, επικίνδυνο για το πλήρωμα του, πλοίο να υλοποιήσει την τυχοδιωκτική πολιτική της Άγκυρας στην Αν Μεσόγειο.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα “Χαμπέρτουρκ”, ο διευθυντής του Ινστιτούτου θαλάσσιων Επιστημών του Πανεπιστημίου 9ης Σεπτεμβρίου της Σμύρνης Χουεΐν Αβνί Μπενλί ανέφερε ότι το πλοίο έχει επισκευαστεί, αλλά ότι δεν έχει τοποθετηθεί η νέα μηχανή και η γεννήτρια, επειδή “οι Αρχές ανέφεραν πως τώρα χρειάζεται το Πιρί Ρεΐς”.
«Δεν μπορούμε να πούμε και πολλά στους συνομιλητές μας, διότι πρόκειται για θέμα υπόστασης της ΤΔΒΚ. Αλλά από την άλλη είναι και θέμα ανθρώπινης ζωής», πρόσθεσε.
«Μετά τις έρευνες θέλουμε να τοποθετήσουμε τη μηχανή και τη γεννήτρια, διότι πρόκειται για σοβαρό ρίσκο» είπε ο Μπενλί και τόνισε ότι «και το ρίσκο έχει κάποια όρια». Σύμφωνα με τον ίδιον, η μηχανή και η γεννήτρια βρίσκονται στο τελωνείο.
Ένα μήνα θα διαρκέσει η αντικατάσταση της μηχανής και της γεννήτριας του πλοίου, αναφέρει ο Μπενλί.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου